Publications 2017-06-20T13:36:00+00:00

COPA-DATA: Câștigătorul Microsoft Internet of Things (IoT) Award 2017

Cu două premii Microsoft în palmares din anul anterior, COPA-DATA a obținut în acest an, al treilea premiu global Microsoft Partner of the Year, de această dată la categoria “Internet of Things”. Acest premiu vine ca o recunoaștere din partea Microsoft a inovațiilor remarcabile și a soluțiilor de software bazate pe tehnologia Microsoft.

 

În fiecare an, Microsoft decernează mult doritele premii “Partner of the Year Awards” la conferința mondială pentru parteneri. Anul acesta, au fost prezentate proiecte de la mai mult de 2800 de companii din 115 țări, într-un total de 34 de categorii internaționale și 103 categorii naționale. COPA-DATA a fost desemnat câștigătorul categoriei IoT (Internet of Things).

 

Acest succes este o dovadă excelentă a înaltei calități și a nivelului de performanță demonstrate de soluțiile IoT bazate pe software-ul nostru zenon și pe ultimele tehnologii și produse Microsoft, în special platforma cloud Microsoft Azure incluzând Azure IoT Suite,” explică Johannes Petrowisch, Global Partner & Business Development Manager, COPA-DATA. “Suntem extrem de încântați de acest premiu și am dori să le mulțumim tuturor clienților și partenerilor noștri care au făcut această realizare posibilă. Am dori, de asemenea, să îi felicităm pe cei trei finaliști din categoria IoT – Accenture/Avanade, The Yield și ML!PA Consulting GmbH – pentru performanțele lor excepționale.

 

Premiul Microsoft Partner of the Year Award 2017 a fost acordat companiei COPA-DATA ca urmare a unei aplicații IoT ce se folosește de interacțiunea tehnologică dintre zenon și Microsoft Azure pentru a pregăti producătorii de echipamente, precum KHS, pentru digitalizarea în industrie. Astfel, utilizatorii pot avea acces la toate datele referitoare la utilaje/mașini individuale, linii de asamblare, sau la întreaga unitate de producție prin intermediul unui singur sistem. Servicii adiționale precum analize predictive, machine learning, raportare cross-site, întreținere și control de la distanță, pot fi bazate integral pe cloud și de asemenea implementate în scenarii hibrid.

 

COPA-DATA și Microsoft – un parteneriat de durată

 

Încă din 2005, COPA-DATA a fost un membru activ al Microsoft Partner Network, bucurându-se ulterior și de titulatura de Gold Certified Partner începând cu 2008. De la înființarea companiei, COPA-DATA a folosit sistematic tehnologie Microsoft precum Microsoft Azure, SQL Server, .NET și Windows Server. Deținând numeroase titluri și premii (2013 – Gold Application Development, 2014 – Gold Intelligent Systems, 2016 – Silver Cloud Platform și Microsoft Partner of the Year Award în 2015 – ISV Partner of the Year în Austria, 2016 – Country Partner of the Year în Austria și în Sectorul Public: Microsoft CityNext Award, 2017 – Internet of Things [IoT] Award), COPA-DATA face parte dintr-un grup exclusivist de parteneri Microsoft. Mai mult de atât, începând cu 2014, COPA-DATA a devenit membru al inițiativei Microsoft CityNext.

Călătoria în timp și drumul către Smart Factory cu zenon 7.60 și zenon Analyzer 3.10

COPA-DATA aduce noi versiuni de software pe piață: zenon 7.60 și zenon Analyzer 3.1

Cu noua versiune a software-ului de automatizare, zenon 7.60 și modului zenon Analyzer 3.10, COPA-DATA prezintă noi pietre de hotar în funcționarea ergonomică pentru inginerii de proiecte și operatorii din companii de producție și din sectorul energetic.

Călătoria în timp” pentru depistarea erorilor – posibilă acum cu zenon 7.60 

O opțiune importantă este reprezentată de modulul zenon Process Recorder. Acesta înregistrează în întregime procese definite individual și le poate pune ulterior la dispoziția utilizatorului, la cerere. Procese anterioare pot fi derulate, inversate pas cu pas sau oprite de câte ori este nevoie. Datele adunate, referitoare la posibile cauze de erori, pot fi folosite în scopul creșterii eficienței și calității. zenon Process Recorder nu este potrivit doar pentru companiile axate pe producția alimentară și de băuturi sau cele din domeniul farmaceutic; este conceput în special pentru furnizorii de energie electrică. Trasabilitatea îmbunătățită a procesului în rețelele sau stațiile electrice sprijină operatorii de rețea în menținerea fiabilă a infrastructurii critice.

Acest nou instrument este un fel de “mașină a timpului” și poate fi folosit pentru a naviga prin istoricul unui proces de producție. Serverul Runtime creează o înregistrare detaliată a variabilelor definite în proiect. Fiecare schimbare de valoare este stocată permanent pe hard drive, iar aceste înregistrări pot fi accesate în orice moment în ecranul zenon processor.

În timpul rulării modului Process Recorder, interfața de operare de pe stația de lucru a utilizatorului trece pe modul Replay simulation. Stația de lucru este deconectată de la rețeaua HMI și rulează în mod independent astfel încât să nu interfereze cu alte stații de lucru.

În modul Simulare doar intervalul de timp ce trebuie analizat va fi afișat, celelalte date fiind ascunse. Fluxul de date și elemetele dinamice vor fi afișate pe ecran exact cum au apărut în momentul în care s-a produs evenimentul ce a cauzat anomaliile. Acest afișaj include elemente numerice cu valori numerice ce se schimbă, elemente grafice care își schimbă forma sau chiar și linii ALC de culori dinamice.

Analize mai bune pentru o calitate ridicată

Process Recorder arhivează procese într-un mod în care nicio listă de alarme sau de evenimente nu a putut-o face până în acest moment. Se pot salva detaliile proceselor cu erori sau a celor de succes, de asemenea, se pot crea versiuni animate sau 3D ale proceselor în ecranul de proces. Acest lucru face analiza mult mai ușoară și rapidă în comparație cu o căutare normală în diferite liste.

O multitudine de informații individuale într-o manieră structurată

Cu noul Context List screen type, zenon oferă suport îmbunătățit pentru utilizatori în cazul structurării datelor și informațiilor introduse manual. Intrările făcute de diferiți utilizatori pot fi armonizate cu noile liste pentru context, ceea ce este benefic în mod deosebit pentru analiza cauzelor de alarmă. Descrieri uniforme, predefinite, asigură o evaluare ulterioară a cauzelor de alarmă – cu zenon Analyzer de exemplu – și pot fi folosite în managementul calității.

Localizare rapidă a status-urilor și erorilor

Inginerii de proiect pot integra cu ușurință modele 3D într-un proiect de vizualizare cu noul 3D Tool din zenon. Vizualizarea tridimensională a mașinilor de producție crește ușurința în utilizare pentru useri și promovează munca intuitivă. În cadrul modelului, variabilele care deschid ecranele pentru detalii destinate unei componente pot fi corelate sau create. Acest lucru face posibilă localizarea diferitelor stări din cadrul mecanismului mult mai rapidă.

zenon 7.60 oferă de asemenea o nouă posibilitate de a combina datele obținute de la sisteme geoinformatice (GIS) și vizualizarea zenon. Prin intermediul GIS Editor și GIS Control, utilizatorii pot afișa rețele electrice, în vizualizatorul zenon, pe un material de mapare geografică. Stări curente, precum alarmele, sunt afișate direct pe hartă.

Localizarea defectelor prin calcularea impedanței rețelei este de asemenea nouă în zenon. Această funcționalitate joacă un rol vital în automatizarea energetică. Folosind impedanța masurată (rezistența calculată în curent alternativ), este posibil să se localizeze cu mare precizie unde sunt erorile în rețea. Astfel, angajații din cadrul companiilor furnizoare de electricitate pot reacționa rapid și cu exactitate, reducând în acest mod întreruperile de energie electrică.

Organizare eficientă, documentare și analizare

Noul zenon Shift Management integrează organizarea personalului în mediul de producție. Calendarul pentru ture, permite planificarea și documentarea proceselor de producție în funcție de tură. Analize referitoare la producția aferentă unui anumit schimb pot fi desfășurate acum în zenon Analyzer. Managementul turelor este integrat în modulul zenon Message Control, facilitând astfel crearea unui lanț de comunicare în cazul apariției unei probleme, deoarece numai cei responsabili pentru tura respectivă sunt informați.

Integrare Add-in ușoară

Utilizatorii care vor să îmbunătățească sau extindă performanța zenon cu funcții create de ei – Add-Ins – pot folosi platforma de programare Microsoft Visual Studio din zenon 7.60 pentru a face acest lucru. O dezvoltare individuală, bazată pe cod, pentru zenon Editor și zenon Runtime poate să fie integrată într-o manieră simplă și profesională pe această cale.  În acest mod, se extinde și gama de posibilități pentru o inginerie automatizată.

Noile caracteristici din zenon Analyzer 3.10:

Configurație de raport ergonomică

Interfața pentru utilizatori din zenon Analyzer Management Studio (ZAMS) a fost complet reproiectată. În completarea meniului ușor de utilizat, crearea de rapoarte în zenon Analyzer 3.10 a devenit și mai intuitivă și flexibilă. Persoana care creează raportul este ghidată prin sistemul de configurare, de către soft. Designul raportului poate fi alcătuit în funcție de cerințele utilizatorului, iar diferite rapoarte pot fi combinate pe o foaie de ansamblu în cadrul programului. Astfel, utilizatorii au toate cifrele cheie, tabelele și graficele la dispoziție.

Disponibilitate crescută a echipamentelor                                                                

În zenon 7.60, tipul de ecran Context List a fost implementat, aspect ce face posibilă structurarea cauzelor de alarmă într-o manieră uniformă.

Cauzele alarmelor pot fi evaluate în detaliu în zenon Analyzer, contribuind în acest fel la un management mai bun al calității. În baza datelor aflate în relație cu erori recurente și cauzele lor, utilizatorii pot să acționeze într-o manieră mai precisă, să limiteze sursele erorilor și să crească disponibilitatea echipamentelor.

Analiză comparativă flexibilă

În noua versiune de software, rapoarte comparative pot fi create ușor și adaptate individual la cerințele utilizatorului. Timpi de lucru, loturi sau schimburi pot fi comparate între ele în mod flexibil. De exemplu, valori actuale pot fi comparate cu valori “perfecte” din trecut. În baza acestei analize de date, procesele pot fi optimizate și costurile reduse.

Cooperare și comunicare pe plan internațional

Etichetele și descrierile dintr-un raport pot fi traduse cu ușurință în language table. Intrări gata pregătite pot fi modificate sau îmbunătățite după plac. Pentru procesul de traducere, lista poate fi transferată către un traducător prin intermediul unui export XML și apoi reimportată printr-un import XML.